Właśnie skończyłaś studia i szukasz wymarzonej pracy? Zanim zdecydujesz się wysłać CV wybranemu pracodawcy, sprawdź pokrótce jaki zestaw obowiązków może czekać na ciebie w miejscu pracy. Nierzadko zdarza się, że jest on tak różny od wyobrażeń kandydata, że ten po krótkim czasie rezygnuje.
Jeśli marzysz o karierze sekretarki, przybliżymy ogólne zakres jej podstawowych czynności.
Nie zdziw się, że wbrew pozorom jest to ciężka praca, a parzenie kawy to jednie chwilowa odskocznia od biurka. Do obowiązków sekretarki należy obieg dokumentów w firmie, segregowanie korespondencji i dostarczanie jej wewnętrznym adresatom, redagowanie pism, jak również bieżąca obsługa poczty elektronicznej. Sekretarka łączy i odbiera rozmowy, a także przyjmuje interesantów. Prawidłowy obieg dokumentów to nie jedyna praca biurowa, sekretarka sporządza raporty i protokoły na potrzeby przełożonego, jak również prowadzi jego terminarz spotkań. Dodatkowe zadania na tym stanowisku to zaopatrywanie biura w artykuły piśmiennicze i spożywcze, jak również dbałość o utrzymanie czystości i porządku.